به گزارش کرب و بلا، با اعلام شرایط خطر در کشور عراق و بویژه شهرهای زیارتی این کشور، تولیت آستان مقدس حضرت عباس (ع) دستور تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی اوضاع و انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی جهت مقابله با گسترش بیشتر این بیماری صادر نمود.

 

این کمیته که به موازات ستاد بحران کشور عراق فعالیت می‌کند، تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه در داخل صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس (ع) را مهیا ساخته است. همچنین تیم متخصصی با همکاری پرسنل این آستان مقدس و هماهنگی اداره بهداشت کربلای معلی، اقدام به شناسایی و درمان زائران نموده‌اند و به محض شناسایی یا وجود علائم مشکوک بیماری در زائران، افراد با خودروهای امداد ویژه به مرکز پزشکی ام‌البنین (س) انتقال داده می‌شوند.

 

ضدعفونی و پاک‌سازی حرم و صحن‌های مطهر طبق برنامه زمانی و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه آستان قدس عباسی در مبارزه با گسترش بیماری کرونا است.

 

وزارت بهداشت عراق با مشاهده افزایش آمار ابتلا به کرونا و اهمال برخی شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت خطر در این کشور و به خصوص شهرهای زیارتی اعلام نموده و قوانین ویژه جهت محدودیت تردد زائران را به اماکن مقدسه ابلاغ نموده است.