به گزارش کرب و بلا، آیین اختتامیه سوگواره هنری نوجوانان «بر مدار حسین(ع)» دوشنبه 27 بهمن ماه همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)، از ساعت 10 صبح در محل تالار رودکی فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

ششمین دوره این سوگواره هنری به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و با همکاری بنیاد رودکی، کانون کهربای تعزیه و شهرداری منطقه 14 در بخش های تعزیه خوانی، داستان کوتاه، شعر و طراحی پوستر برگزار شد. بر اساس اعلام دبیرخانه سوگواره از میان بیش از 250 اثر هنری رسیده به این دبیرخانه، 22 اثر برگزیده شدند  که قرار است در مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر شوند.


در این مراسم که با حضور محدود روسای فرهنگسرا ها و مسئولان فرهنگی-مذهبی برگزار می‌شود، علاوه بر مرثیه‌سرایی ویژه شهادت امام هادی (ع)، بخشی از مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) توسط گروه نوجوانان تعزیه‌خوان اجرا خواهد شد. 

 

مراسم اختتامیه سوگواره بر مدار حسین (ع) همزمان بصورت زنده از صفحه مجازی فرهنگسرای اخلاق به نشانی akhlagh.farhangsara@،صفحه آپارات کهربای تعزیه به نشانی https://www.aparat.com/kahrobayetazyeh وصفحه مجازی سیمای عرفان به نشانیsimayeerfan@ پخش خواهد شد.