به گزارش کرب و بلا، طرح اتصال سرداب‌های حرم مطهر سیدالشهدا (ع) با هدف توسعه فضای زیارتی در طبقه منفی یک حرم مطهر با مسئولیت محوری مهندسان عراقی و مشارکت متخصصان ستاد بازسازی عتبات در حال اجراست.

 

این طرح که با پیشرفت 80 درصدی، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، شامل چهار سرداب با مساحت بیش از چهارهزار مترمربع است که جهت افزایش ظرفیت پذیرش زائران به‌ویژه در ایام زیارت‌های میلیونی احداث شده است.

 

این چهار صحن در زیرزمین حرم مطهر حسینی به نام‌های سرداب القبله، سرداب رأس الشریف، سرداب الحجه و سرداب شهدا در قالب پروژه توسعه حرم مطهر حسینی در 5 متری عمق زمین زیر صحن داخلی حرم احداث شده و عملیات فنی اتصال این سرداب‌ها به متخصصان ستاد بازسازی عتبات واگذار شده است.

 

در حال حاضر پروژه اتصال سرداب القبله با 1800 مترمربع به سرداب شهدا به مساحت 1200 مترمربع در حال انجام است که با پایان آن، کار اتصال سرداب‌ها نیز خاتمه یافته و فضای 4 هزارمتری حرم مطهر برای استفاده زائران آماده می‌شود.

 

در این طرح توسعه‌ای بخش‌هایی از ضریح قدیمی حرم مطهر در سرداب الحجه و قسمت شمالی حرم در مجاورت مضجع شریف نصب شده است.

 

هم‌وطنان و خیران علاقه‌مند به مشارکت در فیض توسعه حرم مطهر حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاع از شیوه مشارکت به وب‌سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org مراجعه کنند.