به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، مراسم عزاداری شام وفات حضرت‌ام البنین سلام‌الله‌علیها از سوی بعثه مقام معظم رهبری با حضور گسترده زائران ایرانی و پس از نماز مغرب و عشا در سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام برگزار شد. 

در این مراسم که بخش‌های مختلف باب نهم سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام مملو از جمعیت بود و بسیاری از زائران نیز در راه پله‌ها ایستاده بودند، شیفتگان قمر بنی‌هاشم پس از قرائت زیارت نامه حضرت‌ام البنین سلام‌الله‌علیها، شام رحلت این بانوی بزرگوار را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه فرزند بزرگوارش تسلیت گفتند. 

حجت الاسلام ربانی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا در این مراسم به ذکر فضایل و مناقب حضرت‌ام البنین سلام‌الله‌علیها پرداخت و از ایشان به عنوان مادر دلسوخته و مادر ۴ شهید پاک، با ایمان، با اخلاص، شجاع و از جان گذشته نام برد. 

وی با اشاره به اینکه وقتی خبر شهادت حضرت عباس علیه‌السلام به‌ام البنین سلام‌الله‌علیها رسید سراغ امام حسین علیه‌السلام را گرفت و گفت که بچه‌های من در برابر حسین کوچک هستند؛ بچه‌هایم و همه اهل عالم فدای حسین بن علی علیه‌السلام شوند، معرفت آن بانوی مکرمه را بی‌بدیل خواند. 

 

sardab-rehlat-(1).jpg

 

sardab-rehlat-(2).jpg

 

sardab-rehlat-(3).jpg

 

sardab-rehlat-(6).jpg

 

sardab-rehlat-(7).jpg

 

sardab-rehlat-(8).jpg