کرب و بلا؛ چهار سال پیش «چیکینیو» و «ویکتور» دو جوان موتورسوار آمریکایی که سال‌ها از عمرشان را در گروه سیرک و دیوار مرگ طی کرده بودند، برای اجرای حرکات آکروباتیک به تهران سفر می‌کنند. شاید آن روز که عزم سفر به ایران را داشتند هرگز گمان نمی‌کردند این‌طور دست‌پر به زادگاهشان بازگردند.

 

این دو جوان در طول حضورشان در ایران و همراهی و هم‌نشینی با دوستان ایرانی خود کم‌کم شروع به بررسی و تحقیق درباره دین اسلام می‌کنند و پس از چهار سال تحقیق و مطالعه به دین اسلام مشرف می‌شوند.

 

چیکینیو و ویکتور که اکنون نام محمد و حسین را برای خود انتخاب کرده‌اند، روایت‌های متناقضی از اسلام و ایران را شنیده‌اند و همین تناقض‌ها انگیزه بیشتری برای شناخت اسلام به آن‌ها داده است. محمد در دوران کوتاه آشنایی با اسلام کتاب‌های متعددی در مورد اسلام به زبان برزیلی خوانده و علاقه فراوانی به وجود مقدس امیر مؤمنان دارد و بارها مصحف شریف نهج‌البلاغه را خوانده است.

 

11-18-5.jpg

 

حسین اما یک سال بعد از دوستش محمد و به‌واسطه مطالعه کتاب‌های متعدد و شناخت بیشتر از اسلام، این دین را به اسلام و مذهب تشیع گرویده است. ویکتور (حسین) نزدیکی دین مسیحیت و اسلام را مؤثرترین عامل در مسلمان شدن خود عنوان کرده و می‌گوید: «همین‌که اعتقاد مسلمانان به حضرت مسیح (ع) و حضرت مریم را دیدم تضاد‌ها از ذهنم پاک شد و اتفاقاً اسلام را دین کامل‌تری دیدم. هم من و هم محمد، معتقدیم که خدا دوستمان داشت که مسلمان شدیم».

 

حسین که به گفته خودش شاید پنجمین یا ششمین مسلمان در کلمبیا باشد، عشق به امام حسین (ع) و علت انتخاب نام حسین برای خود را این‌گونه توصیف می‌کند که: «زمانی که قرار شد مسلمان شوم، بدون هیچ تردیدی نام حسین را برای خودم انتخاب کردم. درواقع زمانی که ماجرای کربلا را شنیدم، عاشق امام حسین (ع) شدم و خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم...»