به گزارش کرب و بلا، در سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) سامانه خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات با هدف ایجاد ارتباط دوسویه بین این ستاد و علاقه‌مندان به اهل‌بیت (ع)، تسهیل زمینه مشارکت خیران با استفاده از ابزار‌های نوین و شفاف‌سازی منابع و مصارف نذورات، راه‌اندازی شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آئین رونمایی از این سامانه که با حضور جمعی از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون برگزار شد، به تشریح فعالیت این ستاد مردم‌نهاد پرداخت و اظهار داشت: اقدامات انجام شده در اعتاب مقدسه به سه بخش زمانی کوتاه‌مدت شامل نظافت و رفع نیاز‌های ضروری حرم‌ها، میان‌مدت شامل طرح‌های بازسازی و مرمت ابنیه و ساخت ضریح و برنامه‌های بلندمدت شامل اجرای طرح‌های توسعه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود.

 

به گفته «یوسف افضلی» توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) و طرح توسعه حرم مطهر حسینی، ماندگارترین در اعتاب مقدسه است.

 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی منابع مالی اجرای این طرح‌ها، جنبه مردمی بودن آن است افزود: ستاد به عنوان نماینده مردم، کمک‌های داوطلبانه خیران و نذر هم‌وطنان را در همان محل موردنظر و نذر آنان هزینه می‌کند.

 

هم‌وطنان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org پس از ثبت‌نام و عضویت در این سامانه از خدمات متنوعی در زمینه اجتماعی، فرهنگی و دینی بهره‌مند شده و پیشنهاد‌های خود را ارائه کنند.