به گزارش کرب و بلا، مجموعه تلویزیونی «روایت عشق» به کارگردانی علاء‌الدین رحیمی و مرحوم انوشیروان ارجمند که خود از جمله هنرپیشگانی بود که در عرصه سریال و سینمای دینی و تاریخی پیشگام بود و در مجموعه «امام علی (ع)» و «مختارنامه» و همچنین «معصومیت از دست رفته» به ایفای نقش پرداخته بود؛ سال 64 تولید و بلافاصله از تلویزیون پخش شد.

 

هرچند که پیش از این هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون پیش از این با ساخت فیلم سینمایی «سفیر» ظرفیت‌ها و بضاعت‌های خود را در زمینه تولیدات هنری عاشورایی محک زده بودند اما ساخت سریال با توجه به گستردگی رویدادها و اتفاقات و تأمین ابزارآلات و ساخت دکور مناسب تاریخی از جمله اقدامات مهمی بود که در این مجموعه با توفیق نسبی همراه بود.

 

این مجموعه تلویزیونی همراه با مجموعه وقایع منتهی به عاشورا شده و داستان عهدشکنی مردم کوفه و ظلم و جور یزیدیان علیه خاندان پیامبر اسلام دستمایه ‌روایت خود قرار می‌دهد و در کنار روایت حوادث کوفه تا پیش از قیام عاشورا، حرکت کاروان حسین بن علی به سمت کربلا و فجایع روز عاشورا  در آن به تصویر کشیده می‌شود.

 

سازندگان این مجموعه که در بیدخت شهرستان گناباد از توابع استان خراسان رضوی مراحل فیلمبرداری و فنی آن به انجام رسید، از گروهی از بازیگران تئاتر بومی خراسان با همراهی مجموعه‌ای از بازیگران خبره تئاتر؛ سینما و تلویزیون برای ایفای نفش استفاده می‌کنند.

 

از جمله ویژگی‌های بارز و چشم نواز این مجموعه تلویزیونی بازیگری خیره کننده مرحوم رضا سعیدی در نفش ابن زیاد است که البته با تمهید دوبلاژ سریال و استفاده از صدای صداپیشگان نامی ایران، این مجموعه جزء یکی از نوستالژیک‌ترین سریال‌های تلویزیون لقب گرفت.