به گزارش کرب و بلا، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: این ستاد در پروژه‌های بزرگ توسعه و بازسازی عتبات از جمله ساخت صحن مطهر حضرت زینب (س) در کربلا و ترفیع گنبد مطهر امام حسین (ع) مشارکت داشته است.

 

«مظفر صفریان» در تشریح روند کار پروژه ساخت پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) گفت: از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات، کار این پروژه با محوریت شهرستان زرندیه به استان مرکزی واگذار شده و اکنون پس از گذشت نزدیک به یکسال و با توجه به تعطیلی چندماهه کارگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا این پروژه 70 درصد پیشرفته داشته است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: پنجره‌های قبلی سرداب که سازه چوبی بودند، به علت فرسودگی بازسازی و تا حد امکان ترمیم شده بودند در جای خود باقی می‌مانند و این دو پنجره جدید سرداب با فاصله مشخص در محل جدید نصب می‌شوند.

 

به گفته جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، فرآیند ساخت این پنجره‌ها طراحی و مهندسی، درودگری، قلم‌زنی، مونتاژ و زرگری، ریخته‌گری گوی و ماسوله، خاتم‌کاری، آبکاری طلا و نهایتاً نصب در سرداب مقدس امام زمان (عج) با ابعاد 3 متر ارتفاع و 2.5 متر عرض هر پنجره، طی خواهد شد.