به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و نماینده تام الاختیار رئیس جمعیت هلال احمر در امور عراق با سفیر این کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سید علی مرعشی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سفارت عراق گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میان جمعیت‌های هلال احمر دو کشور ایران و عراق، این آمادگی را داریم تا تجارب خود را در اختیار پرسنل هلال احمر عراق قرار دهیم.
مرعشی با اشاره به حجم اعظم زائران ایران به کشور عراق تصریح کرد: رفاه حال زائران ایرانی، مهمترین دغدغه ما است و بر این اساس، هم اکنون ۹ مرکز درمانی در شهرهای مقدس عراق به ارائه خدمت به این عزیزان می‌پردازند.
به گفته مرعشی، طی یک ماه تقریباً 40 هزار زائر ایرانی در این مراکز ویزیت می‌شوند .
نماینده تام الاختیار جمعیت هلال احمر در امور عراق با اشاره به تفاهمنامه مذکور ابراز داشت: بر اساس این تفاهمنامه، حمایت وزارت بهداشت و هلال احمر عراق از مراکز درمانی جمهوری اسلامی ایران ضروری است تا با همکاری‌هایی بیش از آنچه در گذشته شاهد بودیم، شرایط لازم به جهت تاسیس بیمارستان ایرانی در کشور دوست، برادر و همسایه عراق فراهم شود.
محمدمجید الشیخ نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در ایران یادآور شد: با اینکه پیشنهادهای زیادی برای حضور در کشورهای مختلف داشتم ولی ایران را برای ادامه خدمت انتخاب کردم و از اینکه در ایران موجبات زیارت زائرین مشتاق حرم ابا عبدالله الحسین علیه السلام را فراهم می‌کنم خرسندم.
سفیر عراق در ایران توجه به امر بیمارستانها و تجهیزات پزشکی لازم را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: پیشرفت ایران در مسائل پزشکی و دارویی بسیار چشمگیر است و ما خواهان همکاری صمیمی دو ملت ایران و عراق هستیم.
وی رشد علمی ایران در امر بهداشت و درمان، دانشگاهها و به ویژه صنعت دارو را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: در این خصوص به همکاری ایران نیازمندیم.
در خرداد سال گذشته، تفاهمنامه‌ای با حضور رؤسای هلال احمر دو کشور ایران و عراق، رئیس مرکز پزشکی حج و وزیر بهداشت عراق به امضا رسید که از مفاد آن می‌توان به تأسیس بیمارستانی در کربلا برای ارائه خدمات با همه زائران ایرانی و غیر ایرانی، ارتقای خدمات جمعیت هلال احمر ایران در کشور عراق به کمک مسئولان هلال احمر کشور عراق، آموزش و انتقال تجربیات طرف ایرانی در خصوص بهداشت و درمان اشاره داشت.


برگرفته ازفارس