به گزارش کرب و بلا، نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت موسس انجمن بین‌المللی عکس نور (عتبات عالیات و بقاع متبرکه امامزادگان) با حضور مسئولان انجمن و جمعی از عکاسان در قم برگزار شد.

 

دبیر هیئت موسس انجمن بین‌المللی عکس نور در تشریح فعالیت این انجمن اظهار داشت: در حال حاضر گستره کاری این انجمن؛ عتبات عالیات و بقاع متبرکه امامزادگان(ع) در نظر گرفته شده است.  

 

به گفته «کمال الدین شاهرخ» تاکنون بیش از 130 نفر از سراسر کشور در این انجمن ثبت نام کرده و شهرهای قم و تهران با 24 و 20 نفر بیشترین تعداد عضویت را داشته‌اند.

 

11-1-3.jpg

 

دبیر اجرایی هیئت موسس انجمن بین‌المللی عکس نور نیز در این نشست تاکید کرد: زبان تصویر به ویژه «عکس» با توجه به قدرت، توانایی و تاثیر خود در ارایه مفاهیم؛ بدون نیاز به هیچ گونه زبانِ برگردان، در بین آثار تصویری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

«داوود یاراحمدی» افزود: با اشاره به آمار بالای امامزاده و بقاع متبرکه ثبت شده در کشور و نیز عتبات عالیات، لازم است تا از مقوله تصویر غافل نبوده و سعی بر این مهم داشت که تمامی اتفاقات، مناسبات، زیارات و حضور و خدامی این عرصه و اماکن را جدی گرفت و در همه ابعاد و زوایا به صورت مدون و حرفه‌ای به آن پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستره محل دفن این بزرگان در منطقه‌های مختلف و حضور عکاسان علاقه‌مند به این بزرگان؛ امکان راه‌اندازی چنین تشکلی در منطقه ضروری است.

 

یاراحمدی، معرفی مراسم سالانه اربعین از طریق جشنواره سالانه عکس اربعین برای آشنایی هر چه بیشتر مردم سراسر دنیا با این حرکت بزرگ جهانی، استفاده از ظرفیت عکاسان سراسر کشور و منطقه برای تکریم و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و امامزادگان(ع) و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس در این زمینه را از جمله اهداف این انجمن برشمرد.  

 

همچنین در این نشست تعدادی از عکاسان حاضر، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در رابطه با نحوه تشکیل و گستره فعالیت‌های انجمن بین‌المللی عکس نور بیان کردند.  

 

گفتنی است انجمن بین‌المللی عکس نور با هدف فعالیت در زمینه عکاسی پیرامون عتبات عالیات و بقاع متبرکه امامزادگان(ع) در مرحله عضوگیری قرار دارد.

 

حجت الاسلام حمید احمدی، کمال الدین شاهرخ، داوود یاراحمدی، میثم قدس‌پور، ناصر افراسیابی، حسین حاجیلری، حامد نگارش، سید شهاب‌الدین واجدی و مرتضی فخری‌نژاد، اعضای هیئت موسس انجمن بین‌المللی عکس نور هستند.