به گزارش کرب و بلا، در نشست کمیته اربعین استان ایلام ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص تسهیل آمد و شد زائران عتبات عالیات، تأمین نیازهای زائران اربعین مورد برسی قرار گرفت.

 

معاون امور عمرانی استاندار ایلام در کمیته اربعین استان در این جلسه اظهار داشت: هرچند امسال به علت شیوع بیماری کرونا مراسم اربعین برگزار نشد، اما باید برای سال آینده و حضور جمعیتی گسترده خود را آماده کنیم.

 

به گفته « احمد کرمی» یکی از مهم‌ترین نیازهای زائران اربعین در سال آینده تامین آب شرب بهداشتی پایدار و همچنین ساخت سیستم‌های استاندارد دفع فاضلاب در پایانه مرزی مهران، پایانه برکت و میدان اربعین است.

 

نصب آبسردکن، افزایش گیت‌های بازرسی پلیس، سیستم روشنایی پایانه برکت، افزایش تعداد سایه‌بان‌ها، ساخت استراحتگاه موقت در پایانه برکت برای توقف کوتاه مدت زائران، احداث نمازخانه در پایانه‌های برکت و اربعین و همچنین تکمیل استراحتگاه رانندگان از جمله نیازهایی است که کار ساخت و ساز آن در حال انجام است و طی ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

 

معاون امور عمرانی استاندار ایلام یکی از مهمترین زیرساخت‌های اربعین را شش بانده کردن مسیر از پایانه برکت تا پایانه مهران عنوان کرده است که پنج کیلومتر اول آن در حال انجام و برای تکمیل آن نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهاست و در طول مسیر این پروژه باندهای پیاده برای تردد و توقف یا پذرایی موکب‌ها از زائران تعبیه شده است.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز در این جلسه به اقدامات این ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: اربعین یک پروژه مذهبی، فرهنگی، اجتماعی در ایران و سطح بین‌الملل است، خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین یکی از وظایف و دستورالعمل‌های ستاد است که مشتاقانه آن را در دستور کار خود دارد.

 

به گفته « مجتبی ابراهیمی» نیازمندی‌های استان ایلام در زمینه اربعین احصا شده است که بر اساس اولویت‌بندی‌ها به آنها پرداخته و رسیدگی می‌شود.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: بزودی در پایانه مرزی مهران استراحتگاه خدماتی ، رفاهی، فرهنگی و پشتیبانی دائمی ساخته خواهد شد که در تمام ایام سال به زائران ایرانی و عراقی که از پایانه مرزی مهران تردد خواهند کرد خدمات ارائه می‌دهد و بیشترین فعالیت آن در ایام راهپیمایی اربعین است.