به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: کارشناسان اعزامی از استان مرکزیکار نصب ضریح مطهر ابراهیم مجاب علیه‌السلام  در کربلا و کنار ضریح شش گوشه حضرت سیدالشهدا علیه السلام  را آغاز کردند.

«ابولقاسم مسافر» اظهار کرد: گروه 30 نفره از هنرمندانی که به مدت سه سال در ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب علیه السلام  مشارکت داشتند، کار نصب این ضریح مطهر را نیز آغاز کردند و پیش بینی می‌شود این عملیات 12 روز به طول انجامد.

وی ادامه داد: مراسم رونمایی از ضریح جدید 31 فروردین ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و امام راحل با حضور مسئولان ایران و عراق با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی برگزار می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه عملیات ساخت این ضریح مطهر آذرماه سال گذشته پس از سه سال به پایان رسید، عنوان کرد: تمامی عملیات و مراحل ساخت این ضریح به همت هنرمندان استان مرکزی و از محل نذورات مردمی صورت گرفته است.

وی افزود: بدنه اصلی این ضریح از چوب است که توسط استاد «محمد نوری» از استادان برجسته استان انجام شده، کار قلم زنی روی مس، نقره و طلاکاری نیز توسط دیگر هنرمندان و با تایید مسوولان عراقی و ایرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: ضریح ابراهیم مجاب علیه السلام  در ابعاد سه متر طول، دو متر عرض و سه متر ارتفاع ساخته شده و دارای 9 پنجره و یک باب در طلاست.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: برای ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب علیه‌السلام  5 کیلوگرم طلا، یک هزار و 150 کیلوگرم نقره و 300 کیلوگرم مس به کار رفته است.

سید ابراهیم فرزند سید محمدعابد فرزند امام موسی کاظم علیه‌السلام  معروف به ابراهیم مجاب در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد و جزو اولین شخصیت هایی است که از کوفه وارد کربلا شد و ایشان در سن 70 سالگی در کربلا دار فانی را وداع گفت و در رواق شمالی حرم مطهر امام حسین علیه السلام  به خاک سپرده شد.

ابراهیم مجاب علیه السلام  فرزند محمد عابد علیه السلام  است که آرامگاه این بزرگوار در روستای مشهد میقان اراک واقع شده است.

fyug.jpg

 

3_53425d846ba1f.jpg

 

2_53425d7631eee.jpg

 

5_53425d9a66744.jpg

 


برگرفته از ابنا