به گزارش کرب و بلا،  این کتاب از نخستین منابع موضوعی در حوزه اربعین‌پژوهی است که به طرح و بسط اندیشه تمدنی اربعین از طریق فهم و تحلیل  میان‌فرهنگی می‌پردازد و درنگی دارد بر حرکت الهی اربعین از منظر ارتباطات میان‌فرهنگی و ظرفیت‌ها و چالش‌هایی که در این پدیده و به واسطه این پدیده بزرگ با ایده تمدن چندفرهنگی اسلامی به وجود می‌آید.

 

کتاب حاضر، مجموعه نوشتارها و گفتارهایی است که عمدتاً در سال 1397 خصوصاً در هم‌اندیشی روابط و همزیستی فرهنگی بر بستر زیارت اربعین و سایر فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تولید و ارائه شده و به همت اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق(ع) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور تهیه و تدوین شده است.

 

این اثر پژوهشی در پنج بخش و هفده فصل، جغرافیای متنوعی از اربعین‌پژوهی را پیش روی علاقه‌مندان قرار داده و هویت، مدنیت و خاستگاه تمدنی عراق، تربیت و نگاه تمدنی به زنان اربعینی، زیست و آداب مردم عراق در تفاوت با فرهنگ زائران و روابط میان فرهنگی و همزیستی اجتماعی متأثر از آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

کتاب «یک امام یک امت؛ هویت، مدنیت و روابط میان فرهنگی در پرتو زیارت اربعین» با قیمت 45هزار تومان و در 279 صفحه منتشر شده است.