به گزارش کرب و بلا، طاهره لباف؛ پزشک متخصص زنان و پژوهشگر دینی گفت: جامعه اسلامی معاصر با امام حسین (ع) آنچنان دچار انحراف شده بود که مظاهر اسلامی از  میان مردم  رفته بود و به نظر می رسد که با هیچ جیز دیگری غیر از خون دادن اهل بیت (ع) طراوت نمی یافت و باید گفت که این درخت در حال خشک شدن اسلام با خون امام حسین (ع) آبیاری شد.

 

وی که در وبینار تخصصی و مجازی «سلوک زینبی ومسئولیت‌های امروز» سخنرانی می کرد، ادامه داد: همانگونه که پرستار دمای خون را حفظ می‌کند تا آن را به بیماری که در وضعیت خطرناک است برساند و او را از مرگ نجات دهد، حضرت زینب (س) نیز چنین کاری برای کل اسلام انجام دادند و خون امام حسین (ع) را در رگ های زمان جامعه تزریق کردند تا آنجا که بعد از گذشت 1400 سال همچنان این خون می جوشد.

 

لباف تصریح کرد: تیمار، نگهبانی و غمخواری آن حضرت پس از واقعه عاشورا از جمله مسئولیت‌های بزرگ آن بانوی گرامی بود که به این واسطه به شایستگی زادروز ایشان به نام روز پرستار نامگذاری شده است، امری که پرستاران با الگوگیری از این بانوی قهرمان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند که البته در روزگار کنونی و شرایط ویژه‌ای که در حال تجربه آن هستیم، این جانفشانی را  به معنای واقعی کلمه شاهد و ناظریم.

 

این پزشک متخصص زنان در ادامه افزود: خطبه خوانی در مجلس یزید از جمله دیگر خصوصیات بارز حضرت زینب (س) است که توانستند با بلاغت و شیوایی حکومت اموی را رسوا کنند و با شجاعت بی نظیری که داشتند در برابر تصمیم ابن زیاد و حتی یزید برای به شهادت رساندن امام سجاد (ع) مقاومت کنند. ایشان در برابر آماجی از بلایا و مصیبت‌ها، صبر و بردباری داشتند و از خود بی خود نشدند و همچنین در اوج بیماری امام سجاد (ع) بسان یک پرستار از برادرزاده خود محافظت کردند.

 

وی افزود: داشتن خوی حضرت علی (ع) و خلق حضرت فاطمه (س) از جمله دیگر ویژگی‌های آن حضرت بود که با همین روحیه پرصلابت در برابر تمام هجمه‌های دشمنان ایستادند، ایشان به شایستگی پیام قیام برادر بزرگوارشان را حراست و پاسداری کردند تا جایی که اگر واقعیت از لسان ایشان بازگو نمی شد شاید همچنان از آنچه حقانیت قیام حسینی است، ما نصیبی از آن نداشتیم.

 

لباف با اشاره به بُعد توحیدی شخصیت  زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) مصداق کامل خطبه متقین در نهج البلاغه هستند که در این خطبه امام علی (ع )، رفتارهای فردی، اجتماعی و عبادی متقین را به تصویر کشیده است و البته تاریخ گواه است که به قدری ایشان دارای فضیلت در برابر معبود است که در قتلگاه جنازه برادر را برداشته و می‌گوید: «اللهم تقبل هذا القربان من آل محمد (ص)» که البته دور از انتظار هم نیست چرا که این بانوی بزرگوار در خانه وحی به دنیا آمده و بیش از هر کسی به عظمت امام و برادر خود پی برده است.

 

وی در پایان گفت: البته در ابعاد علمی نیز هیچ ملاک و معیار موثق تر از قول معصوم نیست، آنجا که امام سجاد (ع) در توصیف عمه بزرگوارشان می‌فرماید: «انت بحمدالله عالمه غیر معلمه و فهمه غیرمفهمه».