به گزارش کرب و بلا، بنیاد رسانه‌های دیجیتال آستان قدس حسینی همگام با توسعه و پیشرفت رسانه‌های دیجیتال در جهان، اقدام به راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در وب سایت رسمی این آستان مقدس نموده است.

 

این کتابخانه در 24 بخش مجزا شامل کتب مذهبی، علمی، پایان‌نامه و مقالات علمی طبقه‌بندی شده و به طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

به گفته «یاسر الطالقانی» مدیر موسسه رسانه‌های دیجیتال آستان قدس حسینی، این کتابخانه پس از یک‌سال تلاش‌ گروه فنی و علمی به بهره‌برداری رسیده و قرار است در گام‌های بعدی علاوه بر افزایش تعداد کتاب‌ها، نرم افزار کتابخانه متناسب با سیستم عامل اندروید و اپل نیز تهیه و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

 

وی همچنین تاکید کرده است: منابع علمی کتابخانه به گونه‌ای تعبیه شده است که متناسب با سیستم مورد استفاده کاربر به راحتی قابل دانلود و مشاهده باشد.

 

دکتر «جعفر اسدی» مسئول کتابخانه دیجیتال امام حسین (ع) نیز می‌گوید: در این کتابخانه دیجیتال، کتاب‌ها به زبان عربی و در قالب (pdf) به نشانی www.lib.imamhussain.org به صورت رایگان در اختیار عموم خوانندگان و علاقه‌مندان قرار گرفته است و نویسندگان نیز می‌توانند آثار خود را در بستر این کتابخانه منتشر کنند.

 

کتابخانه دیجیتال آستان قدس حسینی با بیش از یک میلیون و 300 هزار کتاب با حمایت دبیرخانه عمومی حرم مطهر تاسیس شده است و در حال حاضر توسط بنیاد رسانه‌های دیجیتال  فعالیت می‌کند.

 

 بنیاد رسانه‌های دیجیتال آستان حسینی با انجام پروژه‌های مختلف از جمله راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال رایگان، در راستای فراخوان مراجع دینی این کشور جهت جبران محدودیت‌های آموزشی و علمی به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان در شرایط شیوع بیماری کرونا تلاش می‌کند.