به گزارش کرب و بلا، این جشنواره با هدف پاسداشت راهپیمایی عظیم حسینی، و حفظ و اشاعه آثار تصویری، صوتی و عکس مرتبط با موضوع راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود.

 

«فلسفه اربعین»، «اربعین در امتداد عاشورا»، «اربعین نماد استقامت، ایثار و تداوم راه شهدا»، «راهپیمایی اربعین نماد وحدت و اقتدار اسلامی در بین ملت‌ها و ادیان مختلف» و «نقش الگویی فرهنگ عاشورایی برای کودکان و جوانان» به عنوان محورهای این جشنواره اعلام شده است.  

 

«موکب‌های اربعینی، آیینه تمام‌نمای مودت و دوستی و از خودگذشتگی»، «حضور بانوان و جلوه‌های عفاف و حجاب در حماسه راهپیمایی اربعین» و همچنین «کرونا، اعتقادات و مناسک دینی مردم» از دیگر محورهای اعلام شده برای ارسال آثار به جشنواره جهانی تولیدات اربعین است.

 

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، کلیه آثار ارسالی اعم از آثار تصویری، صوتی و عکس که تاریخ تولید آنها از سال 1395 تا کنون باشد، قابلیت پذیرش در جشنواره را دارند و حضور در سایر جشنواره‌ها مانع از پذیرش آنها نیست. هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر 3 اثر را در دبیرخانه الکترونیکی جشنواره ثبت نماید. در صورت برگزیده شدن در چند بخش، تنها یک اثر می‌تواند در بخش رقابتی شرکت کند.

 

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند با مراجعه به سامانه جشنواره به آدرس www.arbaeenipf.ir  علاوه بر کسب اطلاعات و شرایط شرکت در مسابقه، فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل و سپس فایل اثر را بارگذاری کنند. 

 

زمان آغاز ارسال آثار چهارم آذرماه اعلام شده و این زمان تا روز 19 اذرماه ادامه خواهد داشت. آثار منتخب در نیمه دوم آذر‌ماه اعلام میشود

 

نخستین جشنواره تولیدات صوتی، تصویری و عکس با موضوع اربعین در دو بخش ملی و بین‌المللی از 29 دی ماه تا 3 بهمن ماه برگزار خواهد شد.