کرب و بلا، روز دهم ربیع‌الثانی در تاریخ شیعه مصادف است با سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه (س). بانوی عظیم‌الشأنی که  در میان امامزادگان واجب التعظیم، دارای مقامی غیر قابل وصف و زیارت مرقد شریفشان به روایت از سه امام معصوم، امام جعفر صادق(ع)، امام جواد و امام رضا (ع) بسیار توصیه شده است. 

 

در تکریم مقام و فضیلت این بانوی بزرگوار و اهمیت زیارت مرقد نورانی حضرت روایات بسیاری به ما رسیده است. از جمله توصیه‌ای است که عالم بزرگوار و مرجع تقلید شیعیان مرحوم آیت‌اللّه مرعشی نجفی بارها برای طلاب و شاگردان خود بیان کردند.

 

ایشان در بیان علت مهاجرتشان از نجف اشرف به قم و سکونت در این شهر بیان داشتند: «پدرم، آقا سید محمود مرعشی نجفی-که از زهّاد و عبّاد معروف نجف بود؛ چهل شب در حرم امیرالمؤمنین (ع) بیتوته کرد که آن حضرت را زیارت کند. شبی در حالت مکاشفه، حضرت را زیارت کردند که به ایشان فرمود: سید محمود چه می‌خواهی؟ عرض می‌کند: می‌خواهم بدانم قبر فاطمه زهرا (س) کجاست تا آن را زیارت کنم.حضرت فرموده بودند: من نمی‌توانم برخلاف وصیت آن حضرت عمل کنم و نشانی قبر ایشان تا ظهور امام هصر (ع) همچنان مخفی خواهد ماند.

 

سید محمود عرض می‌کند: پس من هنگام زیارت چه کنم؟ حضرت فرموده بودند: خداوند متعال، جلال و جبروت حضرت فاطمه را به فاطمه معصومه (س) عنایت فرموده‌اند؛ پس هرکسی بخواهد به زیارت حضرت فاطمه زهرا نائل شود، به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) برود.