به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»،حجت الاسلام سید محمود موسوی در آیین رونمایی از دو درب ساخته شده حرمین عسگریین در آبادان با اشاره بر ضرورت تسریع در انجام این کار، از مردم دوستدار اهل بیت علیهم‌السلام و ولایتمدار استان خوزستان و به ویژه آبادان خواست تا در این امر مشارکت فعالی داشته باشند.

وی با اشاره به مشارکت خوزستانی ها در امر کمک به ساخت عتبات عالیات در عراق افزود: این فرصتی است ارزشمند که خداوند به ما عطا کرده است، کاروانی که به سمت اهل بیت علیهم‌السلام به حرکت درآمده و باید همه ما به سمت این کاروان حرکت کنیم تا از قافله عقب نمانیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان، این ستاد را تشکیلاتی مردمی خواند و اظهار کرد: وظیفه ما تنها راهبردی کردن کارها است.

موسوی با بیان اینکه عراق حدود 50 سال در زیر سیطره حزب بعث آسیب های جدی دید، تصریح کرد: حرم امامان نیز از این قاعده مستثننی نبوده و آسیب های زیادی به آنان از سوی وهابیون وارد شد ضمن آنکه مسلمانان، شیعیان و علمای ارزشمندی نیز توسط وهابیون به شهادت رسیدند.

ستاد عتبات عالیات در عمران و آبادی عراق دخالتی ندارد

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان یادآور شد: ماموریت ستاد توسعه، مرمت، نوسازی و پشتیبانی از حرمهای مقدس در عراق است و در عمران و آبادانی عراق دخالتی ندارد.

حجت الاسلام موسوی گفت: تمامی نذورات مردمی صرف امور حرمین شریفین می شود و در زمان حاضر ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در تمامی حرمها فعالیت کاری دارد.

وی از اعزام نیروی کاری (اعم از آینه کاری، معمار، قلمکاری، مترجم، بنا و غیره)، اعزام گروههای زائران به مدت یک هفته، اعزام بانوان علاقمند به انجام کار در حرم (همچون دوزندگان پرده، کفشدار، نظافت عمومی حرمها و غیره) اجرا و تکمیل برخی پروژه ها ی تقبل شده به عنوان برخی از فعالیتهای ستاد عتبات عالیات خوزستان در عراق نام برد.

شش میلیارد تومان پول و 24 کیلوگرم طلا برای ساخت ایوان علوی اهدا شد

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان با اشاره به تقبل خوزستان در ساخت ایوان علوی اظهار کرد: تاکنون شش میلیارد تومان وجه نقد و 24 کیلوگرم طلاجات برای این کار از سوی مردم و خیران اهدا شده است.

وی همچنین از تامین و ارسال سه هزار تن میلگرد برای صحن حضرت زهراسلام الله علیها و سه هزار تن سیمان برای کربلا و سامرا به عنوان کمک های متفرقه این ستاد در کمک به بازسازی عتبات عالیات در عراق نام برد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تقبل ساخت شش درب از حرمین عسگریین علیه السلام توسط خوزستانی ها تصریح کرد: از این تعداد دو درب در آبادان، یک درب  در امیدیه، یک درب در اندیمشک و دو درب هم در اهواز ساخته می شود.


برگرفته از مهر