به گزارش کرب و بلا، طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) در سوریه به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات آغاز شده و در مرحله نخست قرار است بخش شمالی صحن حرم عمه سادات مسقف شود.

 

بر همین اساس، روند مسقف سازی بخشی از صحن حرم حضرت زینب (س) از چند ماه گذشته آغاز شد؛ به طوری که در این طرح، یک هزار و 600 متر از صحن مسقف خواهد شد تا زائران در فضای صحن بتوانند به راحتی حضور یابند.

 

به گفته مسئولان ستاد بازسازی عتبات سوریه، مسقف سازی صحن حرم حضرت زینب (س) به منظور سهولت دسترسی به ضریح حرم صورت می‌گیرد و در هفته‌های آینده، سازه طرح مسقف سازی صحن حرم به اتمام می‌رسد و روند نازک‌کاری آن آغاز خواهد شد.

 

 تاکنون روند مسقف سازی صحن حرم حضرت زینب (س) بیش از 40 درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده این طرح به اتمام برسد. همچنین پارکینگی به مساحت هفت هزار مترمربع در ضلع جنوبی حرم عقیله بنی‌هاشم (س) آماده شده است تا زائران بتوانند به راحتی به حرم مشرف شوند.

 

بر اساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات، علاوه بر طرح مسقف سازی صحن حرم حضرت زینب (س)، طرح توسعه حرم نیز به زودی اجرایی می‌شود که در این طرح اراضی اطراف حرم ساماندهی خواهند شد.