به گزارش کرب و بلا، «بانوی قصه من» نوشته «مژگان شیخی» از نویسندگان کشورمان است که با محوریت شخصیت حضرت زینب (س) ویژه گروه سنی نوجوان نوشته شده است.

 

نویسنده درباره این اثر می‌گوید: این رمان به جوانب شخصیت حضرت زینب (س) می پردازد و سعی کردم این رمان اثری متفاوت با کتاب‌های منتشر شده درباره شخصیت این بانوی تاثیرگذار در اسلام باشد.

 

به گفته شیخی، برای تألیف این اثر منابع موثق و معتبر از جمله زندگی حضرت فاطمه و دختران آن حضرت(س)، زینب بانوی قهرمان کربلا، زندگی امام حسین(ع)، زندگی امیرالمونین(ع)، منتهی الامال و ناسخ التواریخ بررسی و از مطالب‌ آنها استفاده شده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در کتاب از چهره‌هایی چون صفیه دایه حضرت، فضه همسایه حضرت، آسیه شاگرد ایشان، عون فرزند حضرت و حضرت رباب و سکینه (س) مطالبی بیان می‌شود و در کنار آن از یزید، شمر و هند جگرخوار هم شاهد طرح مواردی هستیم.

 

شیخی با تاکید بر اینکه باید در آثار مختلف ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) بیان شود، گفت: اغلب آثار با محوریت کربلا و نقش ایشان در آن مقطع هستند؛ در حالی که ایشان ابعاد گوناگونی دارند که موجب شد به این مرحله برسند و در کربلا تاثیرگذار باشند. بنابراین باید به وجوه مختلف پرداخت، از این رو من هم سعی کردم از دید افراد مختلف و در قالب داستان، شخصیت ایشان را مطرح کنم.

 

رمان بانوی قصه من با بیش از 100 صفحه نوشته و هشت سال پیش برای انتشار به انتشارات سوره مهر سپرده شده و اکنون در نوبت چاپ قرار دارد.

 

مژگان شیخی هم در زمینه ادبیات کودکان و هم ادبیات بزرگسالان فعالیت داشته و تاکنون بیش از 200 عنوان از کتاب‌هایش به چاپ رسیده است که برخی از آنها در حال تهیه برای فیلم‌های سینمایی است. «خداحافظ درختان سرو» با محوریت حضرت زینب (س)، «کاش تو را می‌دیدم» پیرامون زندگی حضرت معصومه (س) و کتاب «مسافر هشتم» با موضوع زندگی امام رضا (ع) از دیگر آثار این نویسنده حوزه کودک و نوجوان است.