به گزارش کرب و بلا، مرضیه خسروی بروجنی؛ دبیر اجرایی سوگواره هنری «بر مدار حسین (ع)» با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام فراخوان سوگواره هنری «بر مدار حسین(ع)» که ویژه رده سنی 12 تا 16 سال است، تعداد 240 اثر به دبیرخانه آن ارسال شد.

 

وی ادامه داد: این سوگواره در رشته‌های تعزیه‌خوانی نوجوانان (بخش‌های فردخوانی و جمع‌خوانی) ، داستان کوتاه ، شعر و طراحی پوستر از طریق فضای مجازی و با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه 14 برگزار می‌شود که بیش از نیمی از آثار ارسالی به آن را آثار در بخش تعزیه‌خوانی نوجوانان به خود اختصاص می‌دهند.

 

رئیس فرهنگسرای اخلاق که متولی برگزاری این سوگواره است، تصریح کرد: هیئت داوران بخش تعزیه‌خوانی این سوگواره را سیدمحسن هاشمی، مجید خسروآبادی، مهدی صیادی و یک داور به انتخاب مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل می‌دهند و ملاک داوری در این حوزه کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی آثار نوجوانان تعزیه‌خوان است که داوری این بخش، پنجشنبه 8 آبان در حال انجام است.

 

وی افزود: آثار منتخب در بخش‌های داستان کوتاه ، شعر و طراحی پوستر نیز توسط هیئت داوران به سرپرستی ابوالفضل درخشنده و حضور داورانی از مدیریت‌های ادبی و هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی روزهای 10 و 11 آبان‌ماه ارزیابی و انتخاب خواهند شد.

 

خسروی بروجنی با اشاره به اینکه  بخش طراحی پوستر این سوگواره اختصاص به «شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا» دارد در پایان گفت: در بخش داستان کوتاه، «عاشورا و مسئولیت پذیری» به عنوان موضوع انتخاب شد و در بخش شعر نیز به مقوله «محرم و عاشورا» پرداختیم.