به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، غلام علی‌زاهدی امروز در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی از زائران عتبات عالیات با سایت بسته ثبت نام برای کربلا مواجه شده‌اند، اظهار کرد: مدت کوتاهی سایت ثبت‌نام برای عتبات عالیات اصفهان بسته بود و متقاضیان قادر به ثبت‌نام جدید برای کربلا نبودند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، هزینه جدید سفر به عتبات عالیات هنوز مشخص نشده است.

سرپرست حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: طی دو روز گذشته جلسات متعددی در سازمان حج و زیارت کشور برگزار شده که به یک نتیجه واحد در مورد نرخ جدید کربلا در کشور برسند.

وی ادامه داد: قرار بود ثبت نام جدید 27 مهرماه از طریق سایت سازمان حج و زیارت صورت گیرد که به دلایل نوسان نرخ ارز این امر با تأخیر صورت گرفت.

زاهدی تاکید کرد: البته پیش از ثبت نام اولیه و قرعه کشی زائران انجام شده سایت برای ثبت‌نام اعزام بسته شده بود، که از امروز سایت باز شده است.

این مسئول با بیان اینکه افراد ثبت نامی با نرخ جدید به کربلا می‌روند، گفت: هزینه سفر به کربلا به صورت زمینی به صورت علی‌‌الحساب 981 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 177 هزار تومان است.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه سفرهای هوایی بر اساس کیفیت هتل‌ها متفاوت است، تصریح کرد: هزینه سفر هوایی حداقل از یک میلیون و 150 هزار تومان تا یک میلیون و 355 هزار تومان است.

وی اذعان داشت: این هزینه بر اساس ارز مبادلاتی محاسبه شده و به صورت علی‌الحساب از زائران گرفته و امکان اینکه بر اساس نرخ روزانه اضافه شود هست.