به گزارش کرب و بلا، به دنبال اقدام گستاخانه و هتاکانه رئیس‌جمهوری فرانسه در اهانت به ساحت حضرت ختمی‌مرتبت، محمد مصطفی (ص)، بنیاد بین‌المللی اربعین بیانیه‌ای صادر کرد.

 

در این بیانیه با اظهار تأسف از نادیده گرفتن حقوق جمعیت کثیر مسلمانان در فرانسه و توهین مکرر به مقدسات مسلمانان در کشوری که داعیه مدنی بودن دارد، تاکید شده است بی‌تردید اهانت به ساحت قدسی پیامبر بزرگ اسلام؛ توهین به اخلاق و کرامت انسانی و ارزش‌های متعالی و اصول و حقوق انسانی است و موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عشق و محبت صدها میلیون مسلمان در جهان شده است.

 

بنیاد بین‌المللی اربعین که متشکل از صدها اندیشمند و عناصر فرهنگی در گوشه و کنار جهان است، با محکوم کردن این اقدام زشت رئیس‌جمهور فرانسه، خواهان اقدامات فوری و مؤثر از جانب دولت‌ها، سازمان‌های اسلامی و اندیشمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای جهان شده است.

 

در این بیانیه تصریح شده است محکومیت این اقدام زشت اولین قدم در این راه است و گام بعدی مقابله منطقی و همه‌جانبه از مجاری سازمان‌های بین‌المللی و مردم‌نهاد و وادار ساختن دولت‌ها به اقدام‌هایی عاجل و مؤثر است. بدیهی است دولت و رئیس‌جمهور بی‌خرد و هتاک فرانسه مسئول عواقب تمامی واکنش‌های مسلمانان در اقصی نقاط جهان خواهد بود.

 

بنیاد بین‌المللی اربعین در خاتمه از همه دلسوزان، متولیان ادیان و رهبران دینی و آزادی خواهان جهان درخواست کرده است مسامحه و بی‌تفاوتی در مقابل این اقدام زشت را کنار گذاشته و برای ساخت جهانی بر مبنای اخلاق و کرامت انسانی و احترام به عقاید و عواطف انسان‌ها در اقدامی عاجل و مؤثر به طرد و رفع جهان از یاوه‌گویان و دشمنان دیانت و اخلاق و حریت پرداخته و از ساحتهای قدسی و نورانی پیامبران الهی و دین دفاع کنند.