به گزارش کرب و بلا، دبیر سوگواره بین‌المللی «عبرات» از اعلام فراخوان پنجمین دوره این سوگواره خبر داد و گفت: سوگواره بین‌المللی «عبرات»، امسال برای پنجمین سال متوالی و با حال و هوایی متفاوت از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

 

«حامد نگارش» با اشاره به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن بر تجمعات و رویدادهای بین‌المللی، گفت: به سبب عدم برگزاری مراسم اربعین به شکل همیشگی، پنجمین سوگواره عبرات نیز در سایه حال و هوای اربعین امسال و با توجه به المان‌های پررنگ این روزها ازجمله فراق، دلتنگی، شوق حضور، حسرت زیارت، کمک‌های مؤمنانه، مدافعان سلامت، عزاداری با پروتکل‌های بهداشتی، موکب‌های اربعینی داخل کشور و عزاداری اربعین در داخل کشور برگزار می‌گردد.

 

به گفته نگارش، این سوگواره با محوریت موضوع حماسه اربعین حسینی به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی شیعیان، در شش بخش هنری شعر (کلاسیک و نو)، داستان (داستان کوتاه، خاطره و دل نوشته)، خوشنویسی، پوستر، عکس و گزارش خبری برگزار می‌شود. بهره‌مندی از عبارات زیارت اربعین، زیارت ناحیه مقدسه، خطبه امام سجاد (ع) و خطبه حضرت زینب (س) و زیارت وارث در تولید آثار رشته خوشنویسی الزامی است.

 

وی با اشاره به مشارکت سازمان صداوسیما در برگزاری این سوگواره عنوان کرد: بخش فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی، همچنین بخش بین‌الملل پنجمین دوره سوگواره عبرات به همت معاونت بین‌الملل صداوسیما برگزار می‌شود.

 

دبیر پنجمین سوگواره بین‌المللی عبرات همچنین تجلیل از فعالان رسانه‌ای و مجازی اربعین را ازجمله اقدامات ویژه پنجمین دوره سوگواره عبرات دانست و اظهار کرد: در این دوره از سوگواره، از برترین‌های بخش خبری، برترین‌های بخش فضای مجازی، برترین پویش‌های اربعینی و برترین مطبوعات تجلیل خواهد شد.

 

هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد از شنبه 26 مهرماه تا 26 آبان ماه به مدت یک ماه فرصت دارند آثار هنری خود را که در سال‌های 98 و 99 تولید شده است، به دبیرخانه سوگواره عبرات به نشانی اینترنتی www.abarat.alarbaeen.ir ارسال نمایند،