به گزارش کرب و بلا، کتاب «گزیده شهادت‌نامه امام حسین (ع)» تألیف «آیت الله محمدی ری‌شهری» به تازگی با حضور دکتر «عیسی جهانگیر» مدیر کالج اسلامی لندن و پیام تصویری نویسنده کتاب رونمایی شد.

 

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و نویسنده کتاب دانشنامه امام حسین (ع) در پیامی به این مراسم، به بیان ویژگی‌های ممتاز این کتاب پرداخت و گفت: دانشنامه امام حسین (ع) کتابی کاربردی و برای همه دوران هاست که با توجه به واقعیت‌های روز نوشته شده است.

 

 به گفته آیت الله ری‌شهری، استناد به منابع معتبر فریقین و نقد متون ضعیف، جامعیت و در عین حال گزیده نگاری، بهره‌گیری از تبیین و تحلیل برای بازشناسی متون تاریخی و سنجش آن با کلمات خود حضرت از جمله ویژگی‌های این کتاب است.

 

انعکاس تمام ابعاد زندگی امام حسین (ع) پیش از تولد تا هنگامه شهادت، بیان فلسفه عزاداری پیروان اهل‌بیت (ع) و رد کردن مسائل خرافی و اقدامات نادرست در عزاداری از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب بدان پرداخته شده است.

 

در این مراسم همچنین «حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی» مدیر مرکز اسلامی انگلستان، «شیخ عباس جعفر» مترجم کتاب، دکتر «محمدعلی اسماعیل» مدیر ارتباطات مرکز اسلامی و دکتر «امینه اینلُز» پیرامون شخصیت امام حسین (ع)، مقتل نگاری و منابع مهم آن و نیز ویژگی‌های کتاب به سخنرانی پرداختند.