به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، آستان قدس حسینی از شخصیتهای دینی و علمی از ادیان و مذاهب مختلف جهت مشارکت در همایش «تراتیل سجادیه» که به همت آستان قدس حسینی از 24 لغایت 26 محرم الحرام 1436 مصادف با 27 لغایت 29 آبان ماه 1393 در سالن خاتم‌الانبیاء واقع در صحن حرم مطهر امام حسین علیه السلام برگزار می گردد دعوت بعمل آورده است. 
همایش «تراتیل سجادیه» در خصوص امام سجاد علیه السلام و رساله حقوق ایشان درخصوص حقوق انسان است که با نگاه حق بینی حقوق افراد و قشرهای مختلف را نسبت به یکدیگر بیان می کند. در این رساله اصول اخلاقی ذکر شده که با رعایت آن می توان از بروز بسیاری از مشکلات و معضلات در زندگی شخصی و اجتماعی پیش گیری کرد. 

در همین راستا رئیس طایفه بابل کندانی و کاتولیک در عراق و جهان آمادگی خود را برای نوشتن مقاله‌ای با عنوان «رساله حقوق امام سجاد علیه السلام و حقوق بشر» و شرکت در همایش تراتیل سجادیه اعلام نمود. 
مسئول روابط عمومی آستان قدس حسینی در این باره می گوید: هیئت آستان قدس حسینی دعوتنامه تولیت آستان قدس حسینی جهت زیارت مرقد مطهر امام حسین علیه السلام و نوشتن مقاله ای با عنوان امام سجاد علیه السلام برای ارائه در همایش تراتیل سجادیه را برای دکتر مارلویس رفائیل الاول ساکو، رئیس طایفه کلدانی کاتولیک بهمراه داشت. 
سید جمال الدین شهرستانی ادامه داد: دکتر مارلویس دعوتنامه را پذیرفته و اعلام نموده که مقاله ای را در خصوص رساله حقوق امام سجاد علیه السلام نوشته و حتما در همایش تراتیل سجادیه شرکت خواهد نمود. 

آستان قدس حسینی در حاشیه این همایش مسابقه تالیف کتاب و مسابقه شعر با موضوع امام سجاد علیه السلام را نیز برگزار خواهد نمود. 
 


برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی