به گزارش کرب و بلا، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با اعلام اینکه به دلیل مقابله با کسترش بیماری کرونا مراسم راهپیمایی اربعین 99 در ایران و عراق لغو شده است، خاطرنشان کرد: مراسم های مذهبی و فرهنگی ملی و بین‌المللی جایگزین راهپیمایی اربعین خواهد شد.

 

«خحت‌الاسلام حمید احمدی» برگزاری برنامه‌های فرهنگی اربعین امسال را به صورت مجازی اعلام و بیان کرد: آیین‌های فرهنگی و مذهبی اربعین امسال با شعار «حسین (ع) سفینه النجاه» در ایران و کشورهای دیگر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

وی به برگزاری 20 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی جایگزین راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی در بخش‌های مختلف قرآنی، تبلیغی، هنری، بین‌الملل و بانوان با مشارکت 70 نهاد مردمی و دولتی برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: براساس زمان بندی‌ها، در کنار بخش‌های مختلف قرآنی، شعر، ادب، فرهنگ و دیگر برنامه های مذهبی 17 همایش منطقه‌ای و بین‌المللی در کشورهای با حضور اندیشمندان به صورت گفت وگو و تبادل نظر انجام می‌شود.

 

انتشار 12 نشریه در خصوص اربعین به 9 زبان زنده دنیا و برگزاری برنامه ویژه بانوان در غالب فضای مجازی با همکاری اتباع حسینی در عراق از دیگر برنامه‌های ویژه اربعین امسال است که رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از آن نام برد.