به گزارش کرب و بلا، ستاد مرکزی اربعین با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام ممنوعیت ورود زائر خارجی در ایام اربعین حسینی به کشور عراق، تصمیمات ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در این خصوص را لازم الاجر دانست.

 

در این اطلاعیه با اشاره به تلاش‌ها و تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری حماسه باشکوه اربعین حسینی (ع)، تصریح شده است علیرغم تمام آماده‌سازی‌ها اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین خارجی برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین و اعمال سیاست‌های قرنطینه‌ای در آن کشور، هرگونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سال جاری امکان‌پذیر نبود و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود می‌باشد.

 

ستاد مرکزی اربعین  برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی را ممنوع و بر خلاف شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا اعلام کرده است.

 

همچنین در این اطلاعیه از عزاداران حسینی درخواست شده است به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیر معتبر توجه نکرده و صرفا اطلاعیه‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.