به گزارش کرب و بلا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تظاهر عوام فریبانه ابوسفیان نسبت به گرویدن به اسلام  گفت: صخر بن حرب بن امیّه مشهور به ابوسفیان تنها برای حفظ جان خود این کار را کرد  و مستنداتی است که او پس از این اظهار، در یک دیدار محرمانه مجدد از کفر خویش پرده‌برداری کرد.

 

وی ادامه داد: او در این دیدار گفت: یا بنی امیّه تلقّفوها تلقّف الکره (شرح ابن ابی الحدید، ج 9، ص53)؛ خلافت و حکومت را همچون توپى به یکدیگر واگذارید و تحویل دهید تا مبادا در اختیار رقیب قرار گیرد. همه چیز بازیگری است؛ نبوت، قیامت، بهشت، جهنم، ثواب، عقاب، حساب و کتاب همه و همه بازی و برای کسب و حفظ قدرت و حکومت بر مردم است!

 

حسینی خراسانی به دنباله‌روی معاویه از پدرش اشاره کرد و تصریح کرد: سخنان معاویه پسر در دیدارهای محرمانه با همسرش؛ هند نیز این امر به وضوح قابل استنتاج است و او صراحتاً می‌گوید: هر کس مُرد نام و یادش به فراموشی سپرده شد، جز ابن ابی کبش (پیامبر صلی الله علیه و آله) که همواره روزی پنج نوبت نام او بر بالای مأذنه‌ها به بزرگی فریاد زده می‌شود؛ لا واللات الاّ دفنا دفنا؛ دست از تلاش برندارم تا این نام را به زیر کشیده و دفن کنم! (الموفقیّات، ص576؛ مروج الذهب، ج3، ص454)

 

وی گفت: اقدامات یزید نوه ابوسفیان در این راستا و مخالفت عملی با احکام اسلام به نهایت اوج خود رسید و علاوه بر نیرنگ بازی پدر، دست به کشتن فرزند پیامبر و اسیر کردن ناموس رسول الله زد. یزید تظاهر به بی‌دینی، وحی و نبوت و شریعت را انکار می کرد. او عربده مستانه سر می‌داد که «لعبت هاشم بالملک فلاخبر جاء ولا وحی نزل» (امالی صدوق، ص231؛ تاریخ طبری، ج 8، ص188؛ مقاتل الطالبیین، ص72) بنی هاشم به نام وحی و دین با مردم بازی کردند! وحی و خدا و دین، همه بازی است!

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از جمله اهداف یزید در قتال حسین(ع) انتقامجویی از کشته‌های بدر بودهمچنان که مشهور است که گفت روز عاشورا در عوض روز بدر و به هر حال جریان بنی‌امیه را  باید جریان انکار  اسلام، قرآن و نبوت و جنگ برای محو نام مقدس پیامبر اسلام دانست اما در طرف مقابل فکر و اعتقاد و هدف امام حسین(ع)، دفاع، حمایت، حفظ و صیانت از کیان دین و قرآن و برافراشته نگهداشتن پرچم اسلام و زنده ماندن نام نامی و اسم گرامی جناب سید المرسلین و خاتم النبیین حضرت محمد بن عبدالله بود.

 

حسینی خراسانی تأکید کرد: با پایان یافتن جنگ کربلا و بازگشت غمبار اهل بیت(ع) و بازماندگان داغدار حسینی به مدینه، وقتی از امام سجاد(ع)سؤال شد که نتیجه جنگ چه شد و چه کسی پیروز شد؟! حضرت فرمودند: آنگاه که وقت اذان شد و مؤذن بر بلندای مأذنه فریاد بر آورد اشهد انّ محمّدا رسول الله؛ نتیجه جنگ  و پیروز میدان نبرد کربلا  معلوم می‌شود«...ِ کَمْ مِنْ فِئَهٍ قَلِیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثِیرَهً بِإِذْنِ اَللّهِ ...» باید به همین دلیل باشد که عقیله بنی‌هاشم؛ زینب کبری(س) نیز فرمود: ما رأیتُ الا جمیلا.