به گزارش کرب و بلا، سوگواره ادبی «بر آستان اشک» که امسال هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، سوگواره‌ای برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت (ع) است و امسال با توجه به موضوعات روز کشور و اتفاقات مهمی که داشته‌ایم و از جمله فداکاری کادر درمانی برای مبارزه با کرونا، بخش‌های دیگری نیز در این سوگواره قرار داده‌ایم که در این فراخوان معرفی می‌شوند.

 

براین اساس چهار فرهنگسرای شهر تهران مشتمل بر فرهنگسرای اندیشه، فرهنگسرای شهید قاسم سلیمانی، فرهنگسرای اشراق و فرهنگسرای ولا  در برگزاری این سوگواره مشارکت داشته که دبیرخانه دائمی این سوگواره نیز در فرهنگسرای اندیشه قرار دارد.

 

«اربعین و انتظار»، «محرم بی‌سردار»، «مساوات امام حسن (ع)» و «مدافعان سلامت» 4 موضوع اصلی این سوگواره است که شاعران و علاقه‌مندان باید آثار ادبی خود در قالب شعر کلاسیک به دبیرخانه سوگواره واقع در فرهنگسرای اندیشه ارسال کنند.

 

شاعران و علاقه‌مندان برای شرکت در این سوگواره تا 10 مهرماه سال جاری برای ارسال اثر فرصت دارند  و پس از داوری اشعار دریافتی، آثار برگزیده انتخاب شده و در مراسم شب شعر که در دهه پایانی ماه صفر و در 4 فرهنگسرای مشارکت‌کننده برگزار می‌شود، به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 

یادآور می‌شود، فرهنگسرای اندیشه و دبیرخانه سوگواره «بر آستان اشک» برای ارسال اثر در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید نیاکی (اندیشه) واقع است و همچنین مخاطبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88505513 تماس حاصل نمایند.