به گزارش کرب و بلا، با وجود اعلام رسمی و چندباره مسئولان ایرانی و عراقی مبنی بر عدم برگزاری مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا، استاندار کربلای معلی در حاشیه تشرف به حرم مطهر سیدالشهدا (ع) ابراز امیدواری کرد شرایط برای پذیرش میلیونی زائران عراقی و خارجی در ایام اربعین حسینی فراهم شود و کربلا در ایام اربعین به روی نه‌تنها مردم عراق بلکه سایر عاشقان حسینی باز است.

 

این امر در حالی است که اعتاب مقدسه عراق بویژه کربلای معلی در دهه اول محرم به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی جلوگیری از گسترش بیماری کرونا قرنطینه بود و از پذیرش زوار دیگر شهرها به این مکان مقدس ممانعت به عمل آمد.

 

تصمیم جدید استاندار کربلا برای پذیرش میلیونی زوار داخلی و خارجی در حالی منعکس شده است که مسئولان دولتی و حکومتی عراق هنوز به صورت رسمی تصمیم برای برپایی یا عدم برپایی اربعین را اعلام نکردند و مسئولان کشورمان نیز در روزهای اخیر از لغو مراسم اربعین خبر دادند؛ به طوری که «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور کشورمان نیز وضعیت عراق برای پذیرایی از زوار اربعین را نامناسب اعلام کرده است.

 

با تصمیم استاندار کربلا باید منتظر نظر مسئولان دو کشور برای برپایی اربعین بود. البته از روز گذشته پیاده‌روی اربعین از برخی از شهرهای دور عراق آغاز شده است و مردم عراق از بیش از 800 کیلومتری کربلا با پای پیاده به سمت کربلا حرکت کرده‌اند تا روز اربعین در حرم سیدالشهدا (ع) باشند.