به گزارش کرب و بلا، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تأثیر شرایط ناشی از بیماری کرونا بر بسیاری از فعالیت‌های دینی و فرهنگی، اظهار داشت: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برنامه‌های مختلفی را برای ایام اربعین حسینی تدارک دیده است و البته در صورت عدم برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، با اتکا بر فضای مجازی فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

 

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید احمدی برپایی پویش‌های متعدد، همایش‌های ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور با تکیه بر فضای مجازی با مشارکت 15 کشور از جمله برنامه‌هایی است که ویژه ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

 

وی از همراهی و همکاری دانشگاه‌های علامه طباطبایی، امام صادق (ع)، پژوهشگاه‌های مختلف، بعثه مقام معظم رهبری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جهت هرچه بهتر برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها خبر داد.

 

حجت‌الاسلام احمدی از تولید موشن‌گرافی، کلیپ، اینفوگرافی، قالب‌های نمایشی کوتاه در فضای مجازی با محوریت اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: همچنین به منظور غنی‌سازی فعالیت‌ها در بخش نمایش، گروه‌های نمایش‌های آیینی با مشارکت حوزه هنری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا خواهند داشت که بنا به تناسب شرایط امسال به صورت حضوری یا در فضای مجازی اجرا می‌شود.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ادامه اظهار داشت: برگزاری پویش‌های بین‌المللی شعر و ادب، محفل‌های مشترک قرآنی با همکاری عتبات عالیات و مشارکت کشورهای دیگر، بحث روایت‌گری از واقعه کربلا و اربعین از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت برگزاری راهپیمایی اربعین در دستور کار قرار می‌گیرد و در صورت عدم برگزاری این سلسله فعالیت‌‌ها در فضای مجازی ادامه پیدا می‌کنند.

 

وی همچنین به مشارکت نهادها و سازمان‌ها در تحقق اهداف کمیته فرهنگی ستاد اربعین اشاره و تصریح کرد: برپایی پویش «نامه‌ای به حضرت سیدالشهدا» و قرائت زیارت اربعین از دیگر فعالیت‌هایی است که در این ایام با مشارکت نهادهایی از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و صداوسیما در نظر گرفته شده است.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به شعار «الْحُسین سَفینَهُ الْنِّجاه» به عنوان شعار اربعین امسال خاطرنشان کرد: انتخاب این شعار برای راهپیمایی امسال با هدف توسل به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) برای رفع شرایط فعلی حاکم بر جهان و نیز ترویج گفتمان مقاومت در مقابل تعدی‌هایی است که در منطقه شاهد هستیم.