به گزارش کرب و بلا، نمایش «نقل سرخ» براساس نمایشنامه‌ای از آرش عباسی و به کارگردانی سیدامیر حسینی که اجرای خود را از 13 شهریور در تماشاخانه سرو آغاز کرده  تا 22 شهریور همچنان اجرا خواهد داشت.

این نمایش که در قالب محفل هنرهای آئینی «زخم عتیق» این شب‌ها از جمله برنامه‌های مناسبتی محرم است داستان مشک آبی است که پس از هزارسال از زیر خاک بیرون آمده و راوی لبان تشنه کاروان کربلا می‌شود و...

سید امیر حسینی، مهدی براری، امید چناقچی و سیدعرفان فرهی بازیگران این نمایش هستند که هر شب ساعت 20 در تماشاخانه سور واقع در خیابان طالقانی، نرسیده به تقاطع شهید مفتح، مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان(لانه جاسوسی) به روی صحنه می‌رود.

اما داوود فتحعلی‌بیگی از پیشکسوتان تعزیه و نمایش‌های آئینی این شب‌ها اجرای نمایشی با عنوان «عمو هاشم» از نوشته‌های خود را در تالار سنگلج کارگردانی می‌کند.

این نمایش اجرای خود را از 12 شهریور آغاز کرده است و هر شب با بازی منیژه داوری، حمیدرضا معدن کن و امیر آزاد روستا ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.

نمایش برگرفته از زندگی مرحوم هاشم فیاض از پیشکسوتان و تعزیه خوانان بنام ایرانی است و در خلاصه داستان آن آمده است:

عمو هاشم مخالف خوان تعزیه که برای اجرا به آبادی آمده مهمان یکی از اهالی آبادی می‌شود، مرد خانه ابتدا فکر می‌کند عمو هاشم، شهادت‌خوان است اما بعد متوجه می‌شود اشقیاخوان است و با بهانه‌جویی کاری می‌کند که عمو هاشم خانه‌شان را ترک کند و شب را در تکیه بخوابد و فردای آن‌ روز با دیدن خوابی عجیب توسط همسرش  اتفاقی می‌افتد که ...