به گزارش کرب و بلا، حسین ذوالفقاری در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به تماس تلفنی با سفیر ایران در عراق گفت: مقامات عراقی گفته‌اند با توجه به شرایط بیماری کرونا در عراق، امسال زائر خارجی نمی‌پذیریم و تا این لحظه این آخرین نتیجه است.

 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشورهمچنین به نحوه برگزاری ایام دهه اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: بعد از اعلام دستورالعمل ضوابط بهداشتی ماه محرم، کارگروهی در سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شد و کار توجیه و آموزش حدود 92000 هیئت مذهبی انجام گرفت. همچنین بیش از 85000 بازدید از هیئت‌ها در استان‌ها با محوریت سازمان تبلیغات صورت گرفت و 27732 نفر همیاران سلامت با هیئت‌ها همکاری کردند.

 

ذوالفقاری همچنین تأکید کرد: از ابتدای بیماری کرونا تا امروز بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی را از سوی برنامه‌های مذهبی و دینی به خصوص در ایام محرم، حتی در نماز جمعه و جماعت و زیارت اماکن متبرکه شاهد بودیم که البته هنوز صحن‌ها بسته است و بیشترین اهتمام و توجه از سوی مسئولین هیئت‌ها و تولیت‌های آستان‌های مقدسه در کشور و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و و مداحان و امامان جماعت مساجد در کشور را شاهد بودیم که جای تقدیر دارد.