به گزارش کرب و بلا، استاندار اردبیل با اشاره به اینکه علیرغم شیوع بیماری کرونا هیچ‌یک از برنامه‌های دهه اول ماه محرم تعطیل نشده و با توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا این مراسم به شکلی متفاوت اما باشکوه برگزار شده است، اظهار داشت: اجتماع عظیم عاشقان امام حسین (ع) نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است و این تجمع در محل «شهیدگاه» استان اردبیل با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

 

اکبر بهنامجو با بیان اینکه عزاداران یک سال انتظار کشیده‌اند تا ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) اعلام کنند، تصریح کرد: اجتماعات مذهبی این استان تاکنون  با همراهی و هماهنگی دستگاه‌های متولی و همکاری بسیار خوب مردم، استفاده از ماسک، ضدعفونی محل‌های تعیین‌شده و به‌ویژه معرفت و اخلاق شعور و شور حسینی برپا شده است.

 

وی در مورد تجمع سنتی عزاداران حسینی در  تاسوعا و عاشورا گفت: نحوه و روند برگزاری اجتماع حسینیان در مرکز و شهرهای استان در ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تصمیم‌گیری شد و طبق سنوات گذشته از ساعت 15 عصر به شکل و نحوه متفاوت و نظم خاص به مدت 2 ساعت برپا می‌شود.

 

بهنامجو با تأکید بر اینکه ریز برنامه مراسم عزاداری از سوی رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی می‌شود، ادامه داد: به‌منظور رعایت بیشتر اصول بهداشتی و رفاه حال مردم نحوه برگزاری و استقرار شرکت‌کنندگان در عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا اطلاع‌رسانی دقیق می‌شود.

 

استاندار اردبیل همچنین از برگزاری نماز ظهر عاشورا در «شهیدگاه» اردبیل و مساجد استان خبر داد و یادآور شد: نماز ظهر عاشورا به یاد شهدای عاشورا به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در «شهیدگاه» اردبیل برگزار می‌شود و در سایر مساجد و محل‌های تعیین‌شده از سوی هیئت ‌امنا و عزاداران نیز انجام می‌شود.