به گزارش کرب و بلا، فراخوان جایزه بزرگ شعر سال با محوریت شخصیت امام حسین(ع) و واقعه کربلا از سوی مرکز اسلامی آفریقای جنوبی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در پرتوریا منتشر شد.

 

بر اساس این فراخوان اشعار ارسالی باید تاکنون چاپ نشده و مورد استفاده صوتی و تصویری قرار نگرفته باشد. از میان آثار رسیده تعداد صد اثر از سوی شورای انتخاب آثار برجسته برگزیده خواهد شد و پس از داوری تعداد ده اثر به مرحله بعد راه خواهند یافت.

 

دبیرخانه جشنواره از بین 10 اثر، دو اثر را برای داوری نهایی توسط مردم معرفی می‌کند و در مرحله نهایی: یک اثر به عنوان شعر برجسته سال و یک شاعر به عنوان شاعر ولایی سال‌ در یک فرآیند شفاف و زنده انتخاب و معرفی خواهد شد. علاوه بر چاپ صد شعر برگزیده، ده اثر برتر نیز به چند زبان زنده دنیا ترجمه و چاپ و در قالب مجموعه صوتی و تصویری آوا‌های عاشورایی تولید خواهد شد.

 

به آثار برگزیده این فراخوان جوایزی از جمله هزینه‌های سفر زیارتی به کربلا، جایزه نقدی 10 هزار یورو برای بهترین شعر فارسی و 10هزار یورو برای بهترین شعر انگلیسی و تندیس شاعر سال اهدا خواهد شد. همچنین شاعر برگزیده به عنوان سفیر ادبی اهل بیت(ع) انتخاب و در طول سال فعالیت خواهد کرد.

 

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود به زبان فارسی را از طریق پیام رسان تلگرام به نشانی jayezai20@ و اشعار انگلیسی خود را به نشانی GrandPoetryAward @ ارسال نمایند. همچنین کانال تلگرامی JayezaiBuzurg@ برای داوری مردمی و دریافت اطلاعات بیشتر در نظر گرفته شده است.

 

لازم به ذکر است، آخرین مهلت ارسال آثار در بخش فارسی تا پایان اربعین حسینی و در بخش انگلیسی زبان تا 20 اکتبر سال جاری میلادی خواهد بود.