به گزارش کرب و بلا، نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» همزمان با ایام ماه محرم و با هدف ترویج فرهنگ عزاداری حسینی، برگزاری شعائر حسینی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا و ارج نهادن به دستورات مراجع تقلید نسبت به برگزاری روضه‌های خانگی برگزار می‌شود.

 

این سوگواره با مدیریت «مجید مجیدی» کارگردان مطرح سینما برگزار می‌شود و شامل فیلم‌های فیلم کوتاه یک تا سه دقیقه‌ای است که با توجه به موضوعات فراخوان با استفاده از تلفن همراه یا دوربین‌های خانگی و نیمه‌حرفه‌ای تهیه شده باشد.

 

برگزاری روضه‌های خانگی، نصب المان‌های عاشورایی در منازل، تبیین داستان‌های قرآنی و سیره ائمه اطهـار (ع) و استفاده از استعدادهای اعضای خانواده در بیان وقایع کربلا و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) به عنوان محورهای تولید آثار هنری این فراخوان اعلام شده است.

 

عموم علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تا پایان شهریورماه فرصت دارند آثار خود را به شبکه‌های پیام‌رسان دبیرخانه سوگواره به شماره 09109234234 ارسال نمایند.

 

بنا بر اعلام سازمان جوانان راه ایمان که به عنوان دبیرخانه سوگواره معرفی شده، حداکثر زمان برای آثار ارسال شده سه دقیقه است و محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. البته آثار تولید شده باید فقط با اعضای خانواده انجام شود.

 

آثار ارسالی توسط هیئت‌داوران؛ (مجید مجیدی، رضا میر کریمی و نرگس آبیار) داوری و به نفرات برگزیده هدایایی شامل نفر اول: 5 سکه بهار آزادی، نفر دوم: 3 سکه بهار آزادی، نفر سوم: 2 سکه بهار آزادی و نفرات چهارم تا دهم: 1 سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.

 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 26804370- 021 دبیرخانه سوگواره تماس حاصل نمایند.