به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»،ضیا مجید الصائغ مدیر قسمت پروژه های مهندسی حرم مطهر از آغاز عملیات اجرائی پروژه تقویت، بهبود و تذهیب ایوان طلای حرم حضرت عباس علیه‌السلام خبر داد. 
این پروژه در ادامه عملیات مقاوم سازی و تذهیب ستونهای ایوان طلای حرم مطهر آغاز گردیده تا دیوارهای حرم مطهر با ستونها از لحاظ معماری و رنگ همگن گردند. همچنین مقاوم سازی دیوارهای ایوان مطهر به منظور تحمل بار ناشی از پروژه تسقیف حرم مطهر از دیگر اهداف این پروژه است. 

الصائغ اجرای این پروژه را دربرگیرنده چند فاز از جمله جدا نمودن بلوکهای فعلی ایوان طلا، بر طرف نمودن گچ موجود روی دیوارها، ترمیم دیوار اصلی سازه و برطرف نمودن ترکهای موجود و سپس مقاوم سازی دیوار و در پایان تذهیب دیوار با بلوکهای تذهیب شده با طلا به مساحت 350 متر مربع اعلام نمود. 
وی میزان طلای مورد استفاده برای تذهیب و آبکاری هر یک از بلوکها را 10 گرم طلای 24 عیار اعلام نمود و گفت: ضخامت آبکاری روی هر یک از بلوکها 2 میلی متر خواهد بود. 
وی یکی از ویژگیهای این پروژه را استفاده از کتابت های از جنس مینا بر روی طلا اعلام نمود و گفت: مینایی که در این پروژه بکار گرفته خواهد شد از بهترین انواع مینا بوده که به شکلی بسیار خوب بر روی مس نقش می بندد. 

 


به نقل از الکفیل