به گزارش کرب و بلا، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی حاجیانی» در تشریح بخش‌های مختلف این سوگواره اظهار داشت: هفتمین سوگواره اشراق در شش بخش تولیدی، هنرهای تجسمی، تولیدات رسانه‌ای، شعر و ادبیات، بازی، نرم‌افزار و ایده‌های نو برگزار خواهد شد.

 

وی هدف از برگزاری این سوگواره را انسجام تولیدکنندگان رسانه‌ای و ترویج مسئله اصلی روز نسبت به فضای عاشورایی عنوان و تصریح کرد: در حال انتخاب شعار هفتمین سوگواره هستیم و برنامه‌های جانبی، اعم از کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی که در کنار این سوگواره برگزار می‌شود، رشد دهنده تولیدات رسانه‌های خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام حاجیانی با اشاره به تکراری شدن موضوع عاشورا در فضای مجازی و احساس نیاز به یک ضرب‌آهنگ جدید در پرداختن به موضوعات محرم و عاشورا، به بخش دریافت ایده‌های نو در سوگواره مجازی اشراق اشاره کرد و افزود: این بخش کمک می‌کند تا کسانی که ایده‌های جدیدی در فضای کنشگری در فضای مجازی دارند، بهتر دیده‌شده و این رخداد بهتر رقم بخورد.

 

رئیس اداره همکاری‌های فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی همچنین از برگزاری سوگواره «کنشگران عاشورایی» برای نخستین بار در کنار سوگواره اشراق خبر داد و افزود: کنشگران فضای مجازی و رسانه‌های نوین که پیرامون موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع) در حال تولید و نشر محتوا هستند در این سوگواره رقابت خواهند داشت.

 

پاسخ به شبهات، واکنش‌ها و سؤالات مخاطبان در حوزه عاشورا و امام حسین (ع)، حضور کنشگران حامی جهت حمایت از تولیدات و کنش‌های عاشورایی و کمک به دیده شدن این تولیدات در فضای مجازی، رقابت کنشگران و تولیدکنندگان محتوای عاشورایی در عرصه بین‌الملل ازجمله بخش‌های سوگواره «کنشگران عاشورایی» است که امسال برای نخستین بار برگزار می‌شود.

 

لازم به ذکر است هفتمین سوگواره اشراق هم‌زمان با ایام ماه محرم و صفر با دعوت از عموم فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود و بعد از بازه زمانی مذکور، در آیین اختتامیه این سوگواره، برترین کنشگران و بهترین آثار ازنظر اثرگذاری بر مخاطب انتخاب و تقدیر خواهد شد.