به گزارش کرب و بلا؛ معاون هنری حوزه هنری با اشاره به تولیدات تلویزیونی این حوزه برای محرم امسال گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های حضوری، حوزه هنری به تولید و حمایت از آثار تلویزیونی متناسبی با موضوع محرم روی آورده و آثار جذابی را برای پخش در ایام سوگواری سالار شهیدان آماده کرده است که با توجه به محتوا و ساختار این تولیدات، پیش‌بینی می‌شود این برنامه‌ها از پربیننده‌ترین برنامه‌های عاشورایی امسالِ سیما باشند.

 

«مجدالدین معلمی» در تشریح تولیدات ویژه ماه محرم حوزه هنری اظهار داشت: «روضه‌های دلتنگی» عنوان برنامه‌ای تلویزیونی است که در 10 قسمت 15 دقیقه‌ای ضبط شده است و با ساختار نو مرثیه‌خوانی عاشورایی مداحان مطرح کشور در جمع خانواده شهدا را به تصویر می‌کشد.

 

به گفته معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی، تولید نماهنگ‌های عاشورایی از موسیقی‌ها و آلبوم‌های عاشورایی خاطره‌انگیز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با ترکیب تصاویری متناسب، از دیگر تولیدات حوزه هنری برای محرم امسال است که در 15 برنامه 6 دقیقه‌ای ارائه می‌شود.

 

وی در ادامه از برنامه 10 قسمتی «نشانه‌شناسی عاشورا» نام برد که در این برنامه هر شب ‌با حضور یکی از اساتید اسطوره‌شناسی، یکی از نمادها و نشانه‌های عاشورایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

حوزه هنری استان یزد نیز در ویژه برنامه‌های محرمی امسال سهم داشته و با تولید مجموعه «تله‌تئاترهای عاشورایی» واقعه جانسوز عاشورا و عبرت‌های آن را به تصویر کشیده است.

 

معلمی از پخش 13 برنامه 60 دقیقه‌ای از مجالس تعزیه به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های تولیدی حوزه هنری نام برد که تلاش دارد ضمن زنده نگه‌داشتن تعزیه به عنوان هنر اصیل ایرانی، ارزش‌های قیام امام حسین (ع) را برای عموم مخاطبان به تصویر بکشد.

 

«روایت زنان نقش‌آفرین عاشورا»، «شب عاشقان بیدل» و کلیپ‌های عاشورایی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با تلاش حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده و قرار است در ایام ماه محرم از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شود.