به گزارش کرب و بلا، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آمادگی فرهنگسراها برای میزبانی مراسم عزاداری ماه محرم خبر داد و گفت: برای محرم امسال، فضاهای منطبق با پروتکل‌های بهداشتی برای هیئت‌های تهران مهیا شده است.

 

«حجت الاسلام و المسلمین امرودی» افزود: این سازمان برای حمایت و پشتیبانی از هیئت‌های مردمی شهر تهران، فضاهای در اختیار خود را که با شرایط پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت منطبق بوده است، در اختیار هیئات و عزاداران سیدالشهدا (ع) قرار می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: این فضاها با مساحت 50255 متر مربع،در محل فضاهای روباز فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ قرار دارد و ظرفیت برگزاری مراسم برای بیش از 20 هزار نفر را خواهد داشت.

 

حجت الاسلام امرودی با اشاه به اینکه یکی از معضلات پیش روی هیئت‌های مذهبی در محرم امسال تأمین فضای مورد نیاز برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: بر همین اساس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ظرفیت‌های خود را برای برگزاری مراسم‌های عزاداری در سطح محلات شهر تهران شناسایی کرده و در اختیار هیئتات مذهبی قرار می‌دهد.

 

عضو ستاد ملی محرم 99 همچنین از آماده‌سازی سامانه‌ای برای تسهیل و دسترسی آسان هیئات به اماکن پیش بینی شده خبر داد که بزودی رونمایی خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از روز شنبه 25 مردادماه، از طریق این سامانه به نشانی jelveyesoog.farhangsara.ir اقدام به مشاهده و رزرو اماکن مورد نظر کنند.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام شعار «حسینیه‌ای به وسعت یک شهر» به عنوان شعار ویژه برنامه «جلوه سوگ» خبر داد و افزود: این ویژه برنامه که شامل بسته برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه محرم و صفر است، برای هفتمین سال پیاپی در سطح شهر تهران برگزار می شود.