به گزارش کرب و بلا، در ادامه طرح نوسازی و زیباسازی حرم مطهر حضرت عباس (ع) پروژه مقاوم‌سازی و طلاکاری ایوان طلای حرم مطهر شامل درب اصلی منتهی به حرم و مقابل باب قبله به پایان رسید و بعد ازانجام عملیات پاک‌سازی، همزمان با عید سعید غدیر خم رونمایی شد.

 

در این پروژه که به همت شرکت پیمانکاری «ارض القدس» طراحی و اجرا شد، ضمن تلاش برای حفظ بافت معماری و سنتى با زدودن آجرهای قدیمی و استفاده از مواد ساختمانی جدید دارای عایق و لایه‌ای از ماده الیاف کربن که موجب عمر طولانی دیوار و مقاومت آن می‌شود به انجام رسید.

 

تعمیر، آماده‌سازی و عایق نمودن دیوار در برابر رطوبت و روکش با دولایه از ماده «بی ار سی» و همچنین افزودن موادی که موجب چسبندگی دیوار و تحمل سنگینی سقف صحن می‌شود از دیگر اقداماتی بود که پیش از انجام عملیات کاشی‌کاری با روکش طلا صورت گرفت.

 

ساخت کاشی‌های بکار رفته در این طرح با ابعاد متناسب هر مکان و تحت نظارت کارکنان فنی و متخصص آستان قدس عباسی صورت گرفت و پس از سنگفرش با کاشی‌های طلایی که تلفیقی از سنت و مدرنیته است و زیبایی نقش و نگار اسلامی جلوه‌ای زیبا و دیدنی به این مکان مقدس بخشیده است.

 

ایوان طلای بازسازی شده حرم مطهر عباسی با نمایی زیبا و جلوه‌ای خیره کننده روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان عتبه مقدسه عباسی و زائران و مجاوران رونمایی شد.