به گزارش کرب و بلا، 10 هزار هیأت‌ سراسر کشور که ذیل جامعه ایمانی مشعر مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند، در آستانه ماه محرم با صدور بیانیه مشترکی بر لزوم تبعیت از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید کردند.

 

در بخشی از این بیانیه از خادمان هیئات به عنوان خادمان مردم و مدافعان سلامت یاد شده و آمده است: هیأت‌ها از ابتدا مردانه پای کار خدمت به مردم بودند و هم‌چنان رسالت حفاظت از جان و سلامت مردم را بر دوش خود می‌بینند و این نبرد را تمام‌شده نمی‌بینند. بر همین اساس برگزاری اجتماعات دینی و نمازهای جماعت مساجد با رعایت کامل و حتی سخت‌گیرانه‌تر از حدود تعیین‌شده، حاکی از همین تعهد و التزام مؤمنان به الزامات و اصول بهداشتی است.

 

در ادامه با اشاره به ظرفیت مساجد و هیأت‌ها به عنوان یک پایگاه هم‌بستگی اجتماعی از تمامی مسئولان درخواست شده است با توجه به مردمی بودن این نهادها این ظرفیت عظیم را به درستی ببینند و از آن به درستی بهره برند.

 

در بخش دیگری از بیانیه هیئات مذهبی، از نقش غیر قابل انکار هیئات‌ها در سلامت روحی و روانی و بهداشت معنوی یاد شده و بر فرصت ماه محرم به عنوان بهترین زمان برای تعظیم شعائر و احیای امر اهل‌بیت(ع) که از جمله مصادیق مهم آن خدمت به محرومان است، تأکید شده است.

 

جامعه ایمانی کشور با اشاره به توصیه رهبر انقلاب نسبت به تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تصریح کرده است: هیأت‌های حسینی با حُسن‌نظر منتظر تدوین هرچه سریع‌تر و ابلاغ سیاست‌هایی هستند که زمینه برپایی هرچه باشکوه‌تر عزاداری محرم را در ضمن حفظ سلامت جامعه فراهم آورد و قطعاً همگی ملتزم به رعایت این سیاست‌ها خواهند بود و فتنه بدخواهان را کور خواهند کرد.

 

در خاتمه این بیانیه آمده است شاید معدود نفراتی با اقدام نابه‌جا در برگزاری بی‌قاعده مراسم‌ها به هر شکل و قیمتی و با به‌خطرانداختن سلامت مردم درصدد لطمه‌زدن به وجهه هیأت‌ها باشند، اما جامعه ایمانی هیأت‌ها این امر را مذموم دانسته و و از هر گروه و فرقه‌ای که قصد سنگ‌اندازی و فتنه‌گری در این ایام را دارند، تبری می‌جویند؛ چه در جهت به‌خطر انداختن سلامت مردم و چه در جهت خاموشی چراغ مجالس آل الله(ع)، که «انّ لقتلِ الحسینِ حرارهٌ فی قلوبِ المومنین لا تَبردُ ابداً».