به گزارش کرب و بلا، افزایش شیوع بیماری کرونا در عراق طی ماه‌های اخیر موجب وضع ممنوعیت تردد در شهرهای زیارتی این کشور بویژه کربلای معلی شده است.

 

بر همین اساس استانداری کربلا پیش از این از طرح ممنوعیت پذیرش زائران داخلی و خارجی در ایام عرفه و عید قربان  خبر داده بود و کربلای معلی در ایام زیارتی اباعبدالله الحسین (ع) تنها میزبان مجاوران این حرم مطهر بود.

 

اکنون و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، « نصیف الخطابی» از ادامه این ممنوعیت خبر داده و اعلام کرده است: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در ایام دهه اول ماه محرم از پدیرش زائران معدور هستیم.

 

استاندار کربلا با اشاره به اتخاد تدابیر شدید تاکید کرده است: مناسک و اعتقادات مذهبی برای ما بسیار اهمیت دارد اما با توجه به توصیه مراجع و اهمیت حفظ سلامت زائران، ورود زائران شهرهای عراق و نیز دیگر کشورها تا 13 ماه محرم ممنوع است و کسانی که تلاش کنند به‌طور غیر قانونی وارد شهرهای زیارتی شوند توسط نهادهای امنیتی بازخواست خواهند شد.

 

مردم دیگر شهرهای عراق همچون دیگر دوستداران اهل بیت (ع) در نقاط مختلف جهان با نزدیک شدن به ماه محرم نگران شرایط سفر به کربلای معلی و برگزاری تجمعات مذهبی هستند.