به گزارش کرب و بلا، مرجع تقلید شیعیان عراق در پاسخ به استفتاء جمعی از محبان اهل بیت (ع) پیرامون چگونگی برگزاری ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در شرایط شیوع بیماری کرونا بر استفاده از شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی و همچنین برگزاری جلسات روضه خانگی تاکید کرد.

 

«آیت‌الله سیدعلی سیستانی» با اشاره به اینکه برای ابراز غم و اندوه و اظهار همدردی با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در این مصیبت بزرگ، راه‌های مختلفی وجود دارد، به خطبا و مادحین توصیه کرد با هماهنگی مراکز و مؤسسات دینی و فرهنگی، مؤمنان را تشویق کنند در خانه‌های خود و جاهایی مانند آن، از برنامه‌های سخنرانی و مداحی استفاده کنند.

 

مرجع تقلید شیعیان عراق به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی در مجالس عمومی تاکید و توصیه کرد: لازم است در اینگونه مجالس به تعداد مجاز حاضران برابر با ضوابطی که مقامات ذی‌ربط تعیین می کنند، اکتفا و فاصله اجتماعی بین حاضران منظور شود و ماسک‌های بهداشتی و دیگر لوازم بازدارنده از گسترش ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

 

آیت‌الله سیستانی از دوستداران اهل بیت (ع) خواست با برافراشتن پرچم‌های سیاه رنگ در میدان‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها و نیز نصب تابلوهایی از سخنان امام حسین (ع) و نهضت بزرگ اصلاح‌طلبانه آن حضرت، نسبت به بزرگداشت این فاجعه عظیم همت شود.

 

در شهرهای مختلف کشور عراق نیز همچون دیگر کشورهای اسلامی با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم، دستورالعمل‌های ویژه‌ای جهت برگزاری تجمعات دینی و مذهبی از سوی مسئولان در نظر گرفته شده است.