به گزارش کرب و بلا، مؤسسه رسانه‌های دیجیتال آستان قدس حسینی با راه‌اندازی صفحه‌ای در وب سایت این آستان، امکان زیارت مجازی را برای زائران و بازدیکنندگان داخل و خارج از کشور عراق فراهم نموده است.

 

آستان قدس حسینی با توجه به شیوع کرونا و محدودیت تردد زائران عرافی و نیز ممنوعیت ورود زائران از دیگر کشورها به کربلای معلی، تلاش کرده است با راه‌اندازی صفحه بازدید مجازی امکان زیارت نقاط مختلف حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) را برای دوستداران حضرت فراهم کند.

 

این صفحه با استفاده از تصاویر سه بعدی 360 درجه به کاربر امکان می‌دهد علاوه بر ضریح مطهر حسینی، رواق‌های شریف، مضجع نورانی شهدای کربلا، «ابراهیم مجاب» و «حبیب این مظاهر» را زیارت کند.

 

بخش زیارت مجازی در سایت رسمی عتبه حسینیه قرار داده شده است و کاربران با استقاده از تلفن هوشمند یا رایانه می‌توانند به این صفحه وارد شده و بر اساس نقشه موجود قسمت‌های مختلف حرم را زیارت کنند. آرشیو صوتی موجود در صفحه حس معنوی و روحانی خاصی به این زیارت مجازی می‌دهد.

 

بر اساس اعلام مؤسسه رسانه‌های دیجیتال آستان حسینی، در آینده نزدیک امکان زیارت صحن عقیله بنی هاشم(س)، بین الحرمین، خیمه گاه حسینی و دیگر اماکن زیارتی عراق به این صفحه افزوده خواهد شد.

 

دوستداران زیارت سیدالشهدا (ع) می‌توانند با مراجعه به نشانی http://app.imamhussain.org/tour/ از امکان زیارت مجازی حرم مطهر حسینی بهره مند شوند.