به گزارش کرب و بلا، ستاد فرهنگی اربعین با همفکری و پیشنهاد جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران مردم کشور عراق؛ شعار «الحسین سفینه النجاه» را به عنوان شعار اربعین امسال اعلام کرد.

 

این ستاد با صدور اطلاعیه‌ای سنت هرساله انتخاب شعار اربعین حسینی را در راستای جهت گیری این حرکت بزرگ فرهنگی برای عموم کنشگران و فعالان عرصه اربعین دانسته و بر تلاش جهت تناسب این شعار با اقتضائات و شرایط پیرامونی منطقه و جهان و نیز تجویز راهبردی جهت همگرایی و اتحاد همه عاشقان سیدالشهداء (ع) تأکید کرده است.

 

در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به درگیر بودن جهان با ویروس کرونا که هر روز هزاران نفر را مبتلا و تعدادی را به کام مرگ می‌کشاند و از سوی دیگر ظلم‌ و تجاوز دولت استکباری به جهان اسلام و فشارهای تروریسم دولتی آمریکا به عراق و ایران به عنوان مهم ترین مصائب این روزها، راه نجات از همه گرفتاری‌ها و مشکلات را در توسل و التجا به سیره و طریق حسین بن علی (ع)  دانسته و انتخاب شعار امسال را نیز بر این مبنا عنوان کرده است.

 

ستاد اربعین، انتخاب و اعلام شعار اربعین را به منزله برگزاری این مراسم مطابق سال‌های قبل ندانسته و تصریح کرده است: هنوز هیچ موضعی از سوی دولت عراق اعلام نشده است، اما مراسم و زیارت اربعین به هیچ وجه و در هیچ برهه‌ای از زمان تعطیل نبوده و نخواهد بود. از این رو ما نیازمند شعار برای نشان دادن همگرایی و وحدت رویه و رویکردها در تولید محصولات فرهنگی و هنری و ... و  برپایی مراسم در قالب‌های نو با استفاده از فناوری‌های جدید هستیم.