به گزارش کرب و بلا، آستان امامین جوادین (ع) همزمان با شیوع کرونا اقدام به فعالیت‌های بشردوستانه برای مبارزه با این ویروس کرد. بر همین اساس، آستان امامین جوادین (ع) علاوه بر تهیه و توزیع مواد غذایی و بسته‌های معیشتی، ماسک و شیلد نیز تهیه و توزیع کرد.

 

اکنون با فراگیری دوباره ویروس کرونا، کارگاه تولید ماسک و شیلد مجدد فعال شده است و روزانه هزاران ماسک و شیلد در آستان امامین جوادین (ع) تولید و در اختیار کادر درمان و همچنین نیروهای ارتشی و دفاعی قرار می‌گیرد.

 

به دنبال توصیه مرجعیت عراق مبنی بر کمک به نیازمندان و بیماران کرونایی،، خادمان این آستان اقدام به تهیه و توزیع کپسول‌های اکسیژن برای بیماران نموده‌اند. به طوری که در برخی بیمارستان‌های عراق که کپسول اکسیژن با کاهش قابل توجهی مواجه شده بود، به همت آستان امامین جوادین (ع) کپسول‌های مورد نیاز تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها به منظور استفاده برای بیماران کرونایی قرار گرفت.

 

به گفته مسؤولان این آستان، تاکنون بیش از یک هزار و 500 کپسول اکسیژن تهیه و بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است. همچنین روند تهیه کپسول‌های اکسیژن برای مبارزه با کرونا ادامه دارد.

 

حرم امامین جوادین (ع) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به روی زائران باز است و زائران با رعایت نکات بهداشتی به این مکان مقدس مشرف می‌شوند. البته اطراف ضریح نرده‌های برای جلوگیری از نزدیک شدن به ضریح قرار داده شده است.