به گزارش کرب و بلا، با اوج‌گیری کرونا در شهرهای مختلف عراق، محدودیت‌های اعمال شده در نجف اشرف که از ماه گذشته اعمال شده بود، همچنان ادامه دارد و ممنوعیت تردد در شهر، در برخی از ساعات شبانه‌روز موجب نگرانی مردم نجف شده است.

 

با وجود اعمال محدودیت‌های جدید، حرم مطهر علوی همچنان به روی زائران باز است اما بسیاری از مردم نجف به دلیل این محدودیت‌ها کمتر می‌توانند به حرم امام علی (ع) نیز مشرف شوند و حرم امیرالمؤمنین (ع) تنها در ساعات ظهر شاهد حضور زائران آن هم به تعداد انگشت‌شمار است؛ به طوری که بعد از ظهر و غروب حرم علوی خالی از جمعیت می‌شود و فقط خادمان و برخی مجاوران این آستان مقدس در حرم حضور دارند.

 

با روند رو به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، استاندار نجف محدودیت تردد را تمدید کرد و مقرر شد تا از امروز از ساعت 8 شب تا 6 صبح نیز محدودیت‌ها در اطراف حرم بیش از گذشته اعمال شود و با این اقدام کسی در این ساعات اجازه تردد در اطراف حرم را ندارد.

 

مغازه‌ها و بازار اطراف حرم امام علی (ع) از دو هفته قبل همچنان بسته هستند و آستان قدس علوی برای کمک به نیازمندان علاوه بر بسته‌های معیشتی، چندین وعده غذا نیز توزیع می‌کند.

 

از ابتدای شیوع کرونا در کشور عراق، شهرهای زیارتی کربلای معلی و نجف اشرف شاعد اعمال محدودیت‌های رفت و آمد از سوی استانداران این شهرها بوده‌ان. در شهر نجف اشرف در‌های آستان مقدس امام علی (ع) تنها چند ساعت به روی زائران بسته شد که به درخواست مراجع، حرم مطهر علوی مجدداً بازگشایی و پذیرای زائران شد.