به گزارش کرب و بلا، مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها آشنایی با سبک و سیرۀ بانوانی است که در صدر اسلام تربیت شدۀ مکتب وحی بودند و امروز جزو عالی‌ترین الگوهای انسانی به شمار می‌روند.

 

به گفته «لاله افتخاری» در این نشست‌ها، سیره و تاریخ زندگی بانوان صدر اسلام همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س)، حضرت ام‌البنین،(س)، حضرت فاطمۀ بنت اسد(س)، حضرت آمنه مادر پیامبر(ص)، ام‌سلمه، همسر عمرو بن جموح، نسیبه، ام هانی، اسماء بنت عمیس و ... به عنوان بانوانی تأثیرگذار در ترویج فرهنگ اسلامی تبیین می‌شود.

 

نخستین نشست با موضوع «بانوان اسوه و حماسه در صدر اسلام» چهارشنبه 18 تیرماه  از ساعت 17 تا 20 به صورت آنلاین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند از طریق آپارات و آدرس‌های live.alarbaeen.ir و heyatonline.ir/heyat/40 از مباحث جلسه بهره مند شوند.

 

سلسله نشست های بانوان عاشورایی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و در مناسبت های مختلف مذهبی از جمله ماه محرم، ایام اربعین، هفتۀ وحدت و ... نیز ادامه خواهد داشت. در این نشست‌ها، اندیشمندانی از داخل و خارج کشور به صورت مجازی به ارائۀ محتوای خود می‌پردازند.